Paris med frukost utomhus, shopping på La Fayette och obligatoriska ostron.

I lördags morse badade jag badkar (älskar det så mycket, måste ha det i nästa lägenhet) och sedan tog vi oss upp och ut!

Paris bjöd som bekant på 12 grader och strålande sol, så pass härligt att vi kunde äta frukost utomhus. Den lyxen! Jag drack en kaffe och åt en crossiant med mandel.

Sen strosade vi runt på gatorna…

Innan det var dags för lunch! Jag drack en kopp hett te till fördrink hehe.

Sen en croque madame och en råbiff to share. Och små, små glas rödvin <3

Därefter åkte vi till La Fayette för att shoppa! Jag testade den här klänningen för Grammis

… som var ursnygg men liiite för bar, så den fick hänga kvar. Finns på Zara om någon är sugen!

Sen åkte vi tillbaka till hotellet och medan jag vilade lite gick killen ner till hotellbaren för en drink. När han hade varit borta en stund skickar han den här bilden till mig, varpå jag svarar och frågar om han hade beslutsångest vid valet av dryck eller om han har hittat en ny tjej?

Han skickar då denna bild och svarar ”Nej då, mitt livs kärlek sitter bredvid.”. Älskar honom så mycket för det här. Ville börja gråta när han skickade det och fick så dåligt samvete för att jag var sjuk.

Så jag gjorde i ordning mig snabbt som attan och kilade ner till baren!

Så gick vi till hotellets restaurang för middag. Ostron och bubbel till förrätt <3

Sen en pasta med bläckfisk och räkor samt en fisk med galet god potatispuré. Toppade allt med en creme brulee och sen var det nighty night.

På söndagen var det ännu finare väder (!) så vi tog oss ut för en promenad.

Hittade en liten marknad runt hörnet från oss där vi åt galettes till frukost.

Och en crepe fylld med choklad 🙂

Solens strålar alltså, den bästa omfamningen man kan få.

Sen var det tyvärr tack och hej Paris! Jag älskar dig. Nästan lika mycket som jag älskar min ljuvliga pojkvän som tog med mig hit. Den absolut bästa Alla hjärtans dag-upplevelsen jag någonsin haft. Så tacksam över att ha honom i mitt liv.

1. Alltså Michaela! Vilket kap du hittat!!! Blev helt varm i kroppen över bilden han skickade dig… ♥ Och du, lika snyugg som alltid – sjuk eller inte.

2. Åh hela resan verkar ju ha varit så perfekt, minus sjukligheten dårå! Du vekar ha hittat en himla fin kille också som verkligen känner dig, och som du själv har sagt, ni är varandras personer! Den lyckan Michaela, den är du värd. Går inte att beskriva hur underbar den känslan är, helt sinnesjukt fantastisk!!

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.